Kedves Nézőink!
Az előadás technikai okok miatt elmaradt. Megértésüket köszönjük.
Uránia Nemzeti Filmszínház
Szerető. Bűnöző. Apa. Gyújtogató. Diplomás. Szívtipró. Túlélő. John. A túlélésért magával és maga ellen folytatott sok éves küzdelem után John új életet kezd és egy, a legtöbbek számára új világba kalauzolja a nézőt. Ismerős és ismeretlen belső folyamatok, melyek értelmezéséhez vivőanyag a jelentéssel teli mozgás. A világhírű brit fizikai színház társulat legújabb megkapóan őszinte verbatim előadása.
Az előadás-ismertetőért köszönet a Trafónak.
FIGYELEM: Az előadásban előfordul meztelenség és durva nyelvhasználat; felnőtteknek szóló témát tartalmaz. 16 éven aluliaknak nem ajánlott.
Jegyinformációk
Belépőjegy: 3600 Ft
Továbbra is van lehetőség 3000 Ft-ért kedvezményes jegy vásárlására azoknak, akik az évad legalább (legalább) három különböző előadására váltanak jegyet egyszerre. A kedvezményes jegyvásárlásra csak személyesen a jegypénztárban van lehetőség, az online jegyfoglaló rendszerben nem. Megértésüket köszönjük.
Jegyek kaphatók az Uránia jegypénztárában és a Jegymester hálózatában.
Jegyfoglalás telefonon: 486-3400, 486-3401, 486-3413, 486-3414
Jegyfoglalás interneten: Kérjük kattintson feljebb az előadás dátumára.
A lefoglalt jegyeket kérjük 5 napon belül az Uránia jegypénztárában személyesen átvenni, 5 nap után a foglalás automatikusan törlődik a rendszerből. Megértésüket köszönjük.
A főszerepekben: Taylor Benjamin, Lee Boggess, Gabriel Castillo, Ian Garside, Ermira Goro, Garth Johnson, Hannes Langolf, Vivien Wood, Andi Xhuma
Lloyd Newson rendező több mint 50 férfivel készített őszinte mélyinterjút az életükről, a szexről, a szerelemről és egyéni küzdelmeikről; ezeken keresztül nyerhet a néző rendkívüli betekintést egy, a legtöbbek számára láthatatlan világról. Ilyen formán a nálunk 2012-ben bemutatott Can we talk about this? című darab folytatásaként is tekinthető ez a szintén verbatim előadás, amely bár valószínűleg megosztó, de bizton lebilincselő és újra kapcsolatot teremt a tánc, a fizikai- és a dokumentumszínház között. Az ausztrál származású Lloyd Newson pszichológiai tanulmányokat végzett, darabjait minden esetben meghatározza pszichoanalitikus látásmódja: hétköznapi történetekből építkezve láttat társadalmi jelenségeket és folyamatokat, melyhez a vivőanyag a jelentéssel teli mozgás.
1986-os megalapítása óta a DV8 (a név egyrészt betűszó – az angol deviate, azaz különbözni, az átlagtól eltérni igét rejti, másrészt rövidítése annak, hogy Dance and Video 8) a világ vezető fizikai színházi társulataként szerzett hírnevet. A bő negyedszázados múltra visszatekintő DV8 korábbi előadásai úttörőnek számítottak a brit fizikai színház markáns karakterének és jellegzetes átpolitizáltságának megteremtésében. Lloyd Newson, a társulat alapítójának és művészeti vezetőjének érdeklődésének középpontjában már a 80-as, 90-es évek idején olyan kényes társadalmi kérdések álltak, mint a szexualitás, és ezen belül is a férfiasság – a maszkulin férfi ideál – és a szexuálpolitika problematikája. A mára már közkedvelt témának számító gender-kutatás és a nemi identitás kérdéseinek vizsgálata akkor még gyerekcipőben jártak, a darabok (My Sex, Our Dance; My Body, Your Body) alapjául elsősorban feminista elméletek szolgáltak. Az akkor kitörő AIDS-krízis és az eluralkodó homofóbia különösen aktuálissá tették a DV8 provokatív megközelítését. Newson, soha sem leplezte nemtetszését az absztrakt tánc kiüresedett, számára semmitmondó esztétikájával kapcsolatban – egyenesen a „művészeti formák Prozac-jának” titulálja ezt az irányzatot. Az utóbbi években pedig az angol csoport kifejezetten a dokumentarista stílusú produkciók felé fordult, amelyekhez archív dokumentumokat és élő interjúkat használnak fel.
A DV8 működésében meghatározó, hogy a csapat nem enged az ún. produkciós kényszernek, projekt-alapú társulatként működnek, melynek darabjait hosszú és alapos kutatómunka előzi meg.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató